Laureaat horecawedstrijd Witblauw

Bistro Carnac deed mee aan de wedstrijd rond het befaamde Belgisch Witblauw en kon zich in deze afvallingswedstrijd handhaven tot de laatste ronde. Wij mogen ons tot de beste 25 van België scharen. Uiteraard zijn wij daar zeer trots op. Kwaliteit en bakwijze waren de belangrijkste items. Daarnaast speelt de ambiance uiteraard ook mee.

We mogen dan ook met trots het onderstaande logo dragen!

Laureaat Horecawedstrijd

 

 


 

Hieronder het originele artikel waarin de wedstrijd werd aangekondigd (bron: http://www.e-zine.vlam.be/detail.phtml?id=93)

RUNDVLEESPROMOTIE RICHT ZICH OP HORECA - 2009-02-02
 

Meer rundvlees van bij ons op de kaart krijgen in de horeca. Die doelstelling streeft de rundvleessector bij VLAM dit en begin volgend jaar na. Een kennismakingspakket, een hoofdprijs t.w.v. 15 000 euro en een rundvleesambassadeur moeten de restaurateurs overtuigen meer rundvlees aan te bieden aan hun klanten. Topkok Peter Goossens is het gezicht van de campagne.
 

Peter Goossens supportert voor Witblauw

Topkok Peter Goossens is peter van de actie. “Het vlees van ons nationaal Witblauw rund is om je vingers bij af te likken”, getuigt hij in een advertentie. In een actiefolder brengt hij nog eens stevig zijn voorkeur voor het Witblauw rund naar voor, samen met de troeven die de verschillende vleesversnijdingen te bieden hebben.

Nationale actie

De campagne wordt nationaal gevoerd en is een project dat VLAM en de Waalse promotiedienst Apaq-W financieren. Er zullen dan ook steeds zowel Vlaamse als Waalse winnaars geselecteerd worden. Beide promotiediensten schenken in de communicatie aandacht aan de kwaliteitslabels Meritus en BBQS. Benadrukt wordt dat dit betrouwbare kwaliteitslabels zijn voor rundvlees, die extra garanties bieden op vlak van kwaliteit en controle.
 

Rundvlees van bij ons? Aangename kennismaking!

De eerste stap om de horeca te overtuigen meer rundvlees van bij ons op de kaart te zetten, is hen er proefondervindelijk mee te laten kennismaken. Van 30 januari tot 31 maart kunnen restaurateurs kennismakingspakketten winnen. De eerste 1000 deelnemers ontvangen een rundvleespakket ter waarde van 50 euro. Alle deelnemers krijgen bovendien het boek ‘Hoe bereid ik vlees’. Dit bundelt heel wat theoretische achtergrond en praktische tips, waarbij de handelingen steeds geïllustreerd zijn door duidelijke foto’s.
 

1 jaar gratis rundvlees

In het tweede grote luik van de horecacampagne kunnen restaurants een jaar gratis Witblauw rundvlees winnen, ter waarde van 15.000 euro! Van 13 april tot 30 juni kunnen restaurants hun menukaart insturen. Uit alle inzendingen worden zowel in Vlaanderen als in Wallonië 30 restaurants geselecteerd. Ze moeten hiervoor duidelijk Witblauw rundvlees op hun menukaart hebben staan, de wedstrijdvragen correct beantwoorden én bij de 30 beste antwoorden op de schiftingsvraag zitten.

De 60 geselecteerde restaurants worden elk individueel bezocht. De twee restaurants die het best scoren op criteria als aantal rundvleesrecepten, bakwijze, hygiëne en presentatie, krijgen de hoofdprijs van 15.000 euro aan rundvlees. Ook de deelnemers die eindigen in de top-10, kunnen rekenen op een mooie prijs van 1.500 euro, te besteden aan Witblauw rundvlees. De prijzen worden officieel uitgereikt tijdens een horecabeurs in het najaar.
 

Ambassadeur gezocht
De derde en laatste pijler van de actie wordt eind 2009 gelanceerd. VLAM en Apaq-W gaan dan op zoek naar een Vlaamse en Waalse ambassadeur van Witblauw rundvlees. Deze ambassadeurs moeten echte voorvechters zijn van Witblauw rundvlees. De kandidaten moeten daarom duidelijk motiveren waarom zij Witblauw rundvlees op de kaart zetten. Een jury kiest in de lente 2010 vervolgens een Vlaamse en een Waalse winnaar, die als beloning op heel wat publiciteit in de media kunnen rekenen.
 

Partners maken actie ruim bekend
Om de restaurateurs warm te maken voor deze actie, heeft VLAM heel wat partners aangesproken. Eerst en vooral is er de folder die op 20 000 ex. verspreid wordt naar de restaurantuitbaters. Dit gebeurt via het adressenbestand van het culinaire magazine A Point Horeca van Unilever Food Solutions en via hun 20 vertegenwoordigers die de campagne mee zullen uitdragen tijdens hun contacten met de restaurantuitbaters. De folders zullen ook verspreid worden via de horecadistributieketen ISPC. Aansluitend verschijnen in het culinaire magazine Ambiance regelmatig artikels en advertenties. Tot slot krijgen de restaurantuitbaters ook nog eens diverse nieuwsbrieven over de actie toegestuurd via Ambiance, Gault Millau en de Horecafederatie.